
FAQs, formulieren en nieuws voor de lokale besturen.
FAQs, formulieren en nieuws voor de lokale besturen.
Het college van burgemeester en schepenen stelt de kiezerslijst feitelijk op. Het doet dit op basis van de gegevens van 1 augustus 2018. De kiezerslijst ligt vanaf dan ter inzage op het gemeentesecretariaat.
FAQ:
Met een aanplakbrief meldt het college van burgemeester en schepenen dat iedereen tot de 12de dag vóór de verkiezingsdag (2 oktober 2018) op het gemeentesecretariaat de kiezerslijst kan raadplegen.
Laatste dag voor het college van burgemeester en schepenen om de kiezerslijst op te stellen met de toestand van 1/8/2018. De kiezerslijst ligt vanaf dan ter inzage op het gemeentesecretariaat.
FAQ:
Laatste dag voor het college van burgemeester en schepenen om twee lijsten op te maken en aan de betrokken magistraat te bezorgen:
FAQ:
Laatste dag voor het college van burgemeester en schepenen om de kiezerslijsten, ingedeeld per stemafdeling, aan de magistraat te sturen.
De Vlaamse Regering duidt via loting de gemeenschappelijke volgnummers aan.
Nieuws:
De lijsttrekker of zijn gemandateerde dient bij de voorzitter van het hoofdbureau de voordrachtsakte in.
Dat kan enkel op deze dag en enkel tussen:
Formulieren:
Voordrachts- en verbeteringsakten
FAQ:
Formulieren:
Laatste dag voor college van burgemeester en schepenen om oproepingsbrieven aan kiezers te versturen.
Kiezers die hun oproepingsbrief niet hebben ontvangen, kunnen deze op de dag van de verkiezingen afhalen op gemeentesecretariaat.
FAQ:
Regelgeving: